תכניות לביקור שלי בארץ

Rainbow over Tel Aviv

עדכון: שימו לב שההרצאה בפני אילא בוטלה – צירוף נסיבות לא אפשר למארגנים לאסוף את המשתתפים, ובכל מקרה התלבשה על שפעת ואין לי קול. אני בקושי מדבר. כמה אירוני.
עדכון: עודכנו אירועים ותיאורי הרצאות. כמו כן, שימו לב שבבית תמי יש בערך 50 כרטיסים בכל הרצאה ומניסיון הפסטיבל בסינמטק מומלץ להזמין מראש. הכרטיסים בקאבום נמכרים רק ביום האירוע, 15 מקומות אחרונים נשמרים עד 20 דקות לפני ההרצאה. מסתבר שיש באולם 75 מקומות אז נראה לי שיהיה בסדר (היו לי זכרונות רעים מחדר הסדנאות בסינמטק)

מכרי ומוקירי,

אם לא תהיה תקלה חמורה בתחום הדרכון שלי, שכרגע מחדש את הויזה שלו ושוכב במשרד הפנים של הוד מעלתה, אני מגיע לשבועיים וחצי בישראל. בין ה-20 בדצמבר וה-6 בינואר. כמו החיים (שלי), מטרת הביקור הזה היא שילוב של הנאה ועבודה.

בפוסט הזה אני אעדכן בהדרגה בחלקים הציבוריים יותר של התכנית לחופשה. אני כמובן פתוח להצעות ופנוי להובלה – בין אם כדי לדבר בפני קהל (על אינטרנט, שיווק או שניהם), או לעניינים מקצועיים ספציפיים יותר.

בניגוד לסיבוב הקודם שלי בלונדון, בו מרבית הפרויקטים שלי היו בישראל והביאו אותי ארצה באופן תדיר, הפעם כשכבר מביא אותי פרויקט לארץ זה נוטה להיות לגיחה קצרה ועמוסה. כרגע, מסתמן שאני בישראל פעמיים בשנה, אחת קצרה (בדרך כלל באביב, סביב כינרנט) ואחת ארוכה – סביב סוף השנה הלועזית. אז אני אשמח אם הביקור הזה ינוצל כיאות.

  1. ביום ראשון שני 25/12, בשעה 15:30 אני ארצה בשנקר במסגרת הקורס של ירדן לוינסקי "קבוצות של בודדים", קורס בעיצוב שמתמקד בפיתוח "חשיבה אינטרנטית" בקרב תלמידי עיצוב של שנים מתקדמות (ג'-ד'). אם אתם רוצים להגיע כאורחים כתבו לי, סביר להניח שהכמות המותרת תהיה מוגבלת. כותרת ההרצאה "המותג והמוצר האינטראקטיבי" הכיוון שלה: המותג מסתמן כמושג החשוב ביותר בתחום התקשורת השיווקית בעשורים האחרונים. התנאים הייחודיים של הסביבה האינטראקטיבית מאיצים שינויים יסודיים באופן בו מתפקדים מותגים. בבסיסם של השינויים נמצא טשטוש הגבולות שגורר השילוב בין עיצוב חזותי, טכנולוגיה, ותקשורת אינטראקטיבית ברשת, אבל התובנות הכלליות שימושיות גם "בעולם שבחוץ".
  2. את אותה הרצאה אתן גם בפני פורום ניהול פרויקטים של "איל"א" האיגוד הישראלי לטכנולוגית המידע ביום רביעי 3/1 17:00 אחה"צ באפקה – המכללה האקדמית להנדסה, רחוב מבצע קדש 38, מתחם הפיקוס חדר 202. המפגשים האלה פתוחים לקהל הרחב בעלות של 50 ש"ח. אני נותן את ההרצאה בהתנדבות. בוטל בשל קשיים לוגיסטיים ואיבוד קול מוחלט מצד המרצה.
  3. ב-28/12 אתן מצגת קצרה ודי "קונספטואלית" (20 דקות + שו"ת) במסגרת סמינר שיווק B2B של סטארויז'ן במלון קרלטון שרתון בתל אביב, תחת הכותרת "B2B Marketing Babylon" אני אציג שם תפיסה כללית של המשבר/מהפיכה שעוברים על תחום השיווק, הגורמים והנקודות בהן כל זה רלוונטי לתחום שיווק B2B. קצת קשה להעביר נושא כל כך רחב בזמן כזה, בלי להיות קצת הייפי ואוונגליסטי, אבל הבטחתי לעצמי לנסות (שלא אגעיל את עצמי (-: ). החברה שעורכת את הסמינר הזה, עושה אותו שלא למטרות רווח, ולמען קהילת השיווק של ההי-טק המקומי, אבל כנראה בגלל שזה הי-טק, משמעות כיסוי ההוצאות 490 ש"ח למשתתף.

  4. בזירת ה"תחביבים": יום חמישי, 21.12 קומיקס. בצירוף מקרים מגניב, אני חופף את כנס הקומיקס הפחות מוכר "קאבום!" (המידע באתר עדין לא מלא) של איגוד קוראי ואספני קומיקס בישראל. המיקום הפעם מרכזי במיוחד – בית תמי שבגינת שינקין.
    לפי התכנית אני אמור לתת שם שתי הרצאות, החל מ-16:00 אחה"צ. כניסה עולה 27 ש"ח לחברים, ו35 ללא חברים (שהולכים לכיסוי ההוצאות של האיגוד, אני מרצה בהתנדבות). מומלץ להזמין מראש:
    א. זאת הרצאה שנתתי בשנתיים-שלוש האחרונות מספר פעמים, וזכתה להצלחה (בפסטיבל הקומיקס לפני שנה וחצי נתתי אותה פעמיים והכרטיסים נמכרו מראש, אז זאת הזדמנות למי שסורב אז). הכרטיסים בקאבום נמכרים רק ביום האירוע, 15 מקומות אחרונים נשמרים עד 20 דקות לפני ההרצאה. מסתבר שיש באולם 75 מקומות אז נראה לי שיהיה בסדר (היו לי זכרונות רעים מחדר הסדנאות בסינמטק)

    למה דווקא קומיקס? הצצה בדברים שרק קומיקס יכול לעשות. קומיקס מספר סיפורים באופן ייחודי. בהרצאה נתבונן יחד במגוון קטעי קומיקס שידגימו מה מייחד את הקומיקס מאמנויות סיפור אחרות. דרך מקסימום דוגמאות ומינימום תיאוריה נגלה דרכים להעברת סיפור שאף אחת מהאמנויות שלעתים הקומיקס משווה אליהן לא יכולות לעשות – לא קולנוע, לא ספרות, לא תיאטרון ולא אנימציה. בין אם אתם לא מכירים קומיקס בכלל, חובבים ותיקים או יוצרי קומיקס, (קרוב לודאי ש) ההרצאה תשנה מה שאתם חושבים על קומיקס.
    ב. פאנלים ובלונים בזמן ובמרחב. הרצאה למתקדמים שמשלימה את ההרצאה הראשונה אבל גם עומדת בפני עצמה. בהרצאה ייבחנו באופן עמוק יותר, דוגמאות מתקדמות מכמה מיוצרי הקומיקס המורכבים ביותר של כל הזמנים, וננסה להמשיך לבנות קטלוג של הדרכים בהן קומיקס מספר סיפור.

מאת: Uri Baruchin

Uri is an international strategist based in London, specialising in brand, creative strategy, proposition development, CX and content. He runs a boutique agency, teaches the D&AD's masterclass in strategy, and is the strategy mentor for SCA. He writes about marketing, culture and technology.

13 תגובות על ״תכניות לביקור שלי בארץ״

  1. נשמע מגניב!

    ההרצאה שלך על קומיקס באה בעיתוי שממש משיק לרטרוספקטיבה על דודו גבע, במוזיאון נחום גוטמן הנקראת "דודו גבע-פשר החיים" והיא מומלצת גם לאליו ביננו שאינם חובבי קומיקס מושבעים. האיש היה חד ומצחיק ומוכשר כשד ובתערוכה יש הרבה סקיצות ועבודות שמעולם לא נראו לציבור הרחב.

    דבר שני שהזכירו לי דבריך, הוא הסרט של טריפוFahrenheit 451 שהוא אינטרפטציה לספר הבדיוני באותו שם. בסרט של טריפו המתאר מציאות ומקום בו ספרים מושלכים לאש והם נאסרים לקריאה בכלל, ישנן כמה סצנות בהם מראים אנשים הקוראים חוברות הנראות כמו קומיקס, הן רוויות דמויות גרפיות, בצבעוניות האופיינית לקומיקס, כשבולט לעין שאין בחוברות הללו טקסט בכלל…פורמט זה כן מותר באותה חברה בדיונית/אפוקליפטית.

    אהבתי

  2. אורי יקירי, בין כל ההרצאות והפגישות, שריין לך את מוצ"ש ה-23 בדצמבר: הופעה של נאג' חמאדי. בכל זאת, כמה כיף אפשר לעשות? הבנאדם צריך גם קצת רוקנרול

    אהבתי

  3. וזו הזדמנות להגיד לך אישית, לא רק ע"י א. תכנים, תודה שאתה בא להרצות בקאבום 🙂

    אני מאוד מקווה להצליח להכנס להרצאות שלך, לפחות לאחת מהן..
    בכל מקרה, נתראה שם, מקווה שתיהנה גם בהרצאה וגם מחוצה לה.
    (תג סגל -> סידורים ואחריות. אבל זה כיף 🙂 )

    אהבתי

  4. אני אנסה להכנס להרצאה שלך בשנקר. זה גם מעניין אותי מאוד, גם קרוב מאוד לאיפה שאני עובד וגם אני כבר הרבה זמן משווע להפגש איתך. ממש ביצת הפתעה של קינדר. יש מצב שאחרי ההרצאה יהיה לך זמן לשבת לאיזה קפה? יש לי איזה פרוייקט אינטרנט מעניין שאני רוצה לנסות להרים.

    אהבתי

  5. למי אין בימינו?

    אתה בהחלט מוזמן לבוא להרצאה בשנקר, אני אשלח לך במייל את הנייד שלי.
    לצערי מיד אחריה אני ממשיך לפגישה, אז לגבי הפרויקט נצטרך לקבוע בנפרד. אשלח לך מייל.

    אהבתי

  6. אשמח לשמוע את ההרצאה שלך בכנס השיווק של סטארויז'ן. כמנהלת שיווק של תיאטרון הרצליה …אני מתעניינת ומשתדלת ללמוד את נושא העבודה באינטרנט בכל הזדמנות אפשרית ולשדרג את אמצעי העבודה במשרד-
    בברכה
    דפנה גזית

    אהבתי

  7. פינגבאק: Francesco
  8. פינגבאק: Eugenio

כתיבת תגובה