תוספי פיירפוקס מומלצים לחבר טוב

Get Firefox!

הי חבר,

הבטחתי מזמן, ולא הגעתי לזה. גם הייתי ממש חולה בשבוע האחרון.
בכל מקרה – ברוך הבא למהפיכה. ואני לא מדבר על מהפיכה חברתית, למרות שיש טוענים כך. זאת קודם כל מהפיכה באיכות חווית הגלישה שלך, אבל בשביל שזה יקרה באמת ולא רק בקטנה, אתה צריך לדגם את הדפדפן שלך, וזה אומר אקסטנשנז.
אז הינה התוספים (extensions) הכי אהובים עלי בפיירפוקס. בינואר התקנתי את המחשב מחדש, כמו שאתה יכול לתאר היו לי הרבה יותר, אבל אלה שרדו את המעבר וחזרו לשכון בדפדפן. המשותף לרובם זה שהם מאיצים את הגלישה או הופכים אותה ליותר "חלקה".

Google toolbar
שקוף. משמש גם כספלר, תתעלם ממילוי הטפסים שלו ותשתמש ברובופורם (ראה למטה).

Delicious
אם אתה משתמש בדלישס התוסף שהם יצרו בעצמם עושה עבודה לא רעה של הצעת תיוגים והאצה של כל הסיפור.

Super Dragandgo
עושה דבר פשוט אבל מדהים – גרירה קטנה של לינק פותחת אותו בטאב חדש. יש לו עוד כמה יכולות, אבל זאת החשובה שבהן כי היא מאיצה את הגלישה בטירוף. באותו הקשר, שים לב שבהעדפות של השועל עצמו, רצוי לבקש שפקודת פתח בחלון חדש תיפתח בטאב חדש במקום בחלון חדש. נוח.

Tinyurl creator
יכו להיות שלך זה יהיה פחות חשוב לי זה עוזר בגלל הקולקטיב. הופך לינקים ארוכים לקצרים בלי שצריך ללכת לאתר שעושה את זה.

IE view
לאתרים בעיתיים – פותח בזריזות את העמוד שאתה נמצא בו או הלינק שאתה עליו באקספלורר, יש המון תוספים כאלה, כולל כאלה שפותחים אקספלורר בתוך הפיירפוקס, אבל זה קטן ונוח.

Bugmenot
למניעת הרשמה מיותרת באתרי תוכן שאתה רוצה לקרוא בהם מאמר אחד בדיוק והם רוצים שתמלא חמישה עמודי טפסים ותקבל ספאם עד סוף ימיך. חוסך את הטיול לאתר של הפרויקט (מאגר שמות וסיסמאות לאתרים שאינם בתשלום, שים לב שזה בטח אומר שאתה מפר את הסכם המשתמשים שלהם… (-; ).

+Copy url
במקום רק להעתיק לינק, אפשר להעתיק לינק עם ציטוט ו/או כותרת המקור. חיוני לאיסוף מידע. [עדכון: אמנם הוא לא עובד בגרסאות חדשות של פיירפוקס, אבל אפשר לעדכן אותו בקלות לפי ההוראות כאן. על אחריותך כמובן.]
ynet / haaretz
אפי נדיב הוא אדם יקר שכתב שני תוספים, שמסדירים ומסירים כמה דברים מעצבנים באתרים הנ"ל.

ולסיום, רובופורם, תוכנת העזר האהובה עלי בשנה האחרונה שלדעתי את החיסכון בזמן בזכותה אפשר כבר כמעט למדוד בימים – מילוי טפסים אוטומטי (כולל יכולת לזכור כל מיני זהויות, כתובות, כרטיסי אשראי והמעבר ביניהן פשוט וקל), מאגר שמות משתמש וסיסמאות (שהיא גם מייצרת, סוף סוף מפסיקים להשתמש בסיסמאות קלות לפריצה או אותה סיסמה בכל אתר), ולא רק מאגר אלא בלחיצה אחת התוכנה הולכת לאתר ממלאת שם וסיסמה (או יותר) ועושה לוג-אין. חי מצוין עם פיירפוקס ואני ממליץ גם על גרסת הדיסק און קי שלה, שבשילוב עם פורטבל פיירפוקס מסונכרן היטב, אומר שבעצם כל מחשב זר הופך להיות די דומה למה שאתה רגיל ברגע שאתה מחבר אליו את הקטנטן. אני מיסיונר גאה של התוכנה הזאת, בחיי. אחת ההוצאות הכי יעילות שעשיתי.
ויש להם גם הסברים בעברית

אני חושב שיש סיכוי שהרשימה הזאת תעזור לעוד אנשים, אז אני מפרסם אותה גם אצלי בבלוג…

מקווה שליל הסדר עבר עליך ועל בני ביתך בשלום, אצלי עדין אי-סדר.

שלך,
אורי

נ.ב.
ולכל מה שקשור באתרים ההם שאף אחד לא גולש בהם אף פעם, יש כאן בוקמרקלטים ותוספים לבטיחות ונוחות (בעיקר זה שמבטל רידיירקשנז).

מאת: Uri Baruchin

Uri is an international strategist based in London, specialising in brand, creative strategy, proposition development, CX and content. He runs a boutique agency, teaches the D&AD's masterclass in strategy, and is the strategy mentor for SCA. He writes about marketing, culture and technology.

10 תגובות על ״תוספי פיירפוקס מומלצים לחבר טוב״

  1. הכוונה שונה לחלוטין – לא מדובר בגרירה של לינק עד לטאב בו הוא נטען (מה שלא היה חוסך זמן), אלא לתנועת גרירה של כמה מילימטרים, ממש כאילו מנסים לגרור את הלינק כמה מילימטרים הצידה ואז עוזבים – והטאב נפתח עם הלינק מעצמו. בדקתי כרגע, זה עדיין לא קורה מעצמו.

    אהבתי

  2. אורי, אם אני מבינה נכון, הפיצ'רים של גוגל – למשל הספלר שלו וחלון החיפוש – *מתלבשים* על הבראוזר של הפאיירפוקס? או שלפיירפוקס ישנן פטנקציות זהות?
    (שומעת רבות על הפיירפוקס, אבל חוששת משום מה להתקינו)
    ודרך אגב, לאחר קריאת מאמר בnrg על מנועי חיפוש – הגעתי באיחור מה לa9 והופתעתי לגלות כמה נוח הוא לשימוש, עד כי עלו בי מחשבות כפירה (שנזנחו בינתיים) לנטוש את גוגל למענו
    רציתי לשמוע את דעתך עליו.

    אהבתי

  3. אכן. זאת המשמעות של טול-בר מתווסף עוד סרגל כלים מיוחד לגוגל. לגבי A9, הוא נוח בהחלט לחיפושים משולבים, אבל את התוצאות שלו הוא מביא מגוגל בכל מקרה.

    אהבתי

  4. למעט כלי ספציפי לפיתוח שיש לי על השועל. מעדיף את התוכנות שלי ערומות כביום היוולדן.
    ככה הן זריזות יותר ועושות רק! מה שאני רוצה.

    אהבתי

  5. הי טום, לא הסתרתי את זה שאני באפיליאיישן פרוגרם, למרות שאני חייב להגיד שבמקרה שלהם זה בעיקר כדי לרצות את הסקרנות שלי לגבי אפקטיביות ההמלצה, ולא ממש הזדמנות להשלמת הכנסה…

    אהבתי

  6. ועוד:

    tab mix plus נותן אפשרויות מצוינות כמו duplicate tab או undo close tab והתאוששות מקריסות. יכול להיות שאני מתבלבלת ושוכחת עוד תוסף בדרך אבל לא נראה לי.
    שימו לב ש duplicate tab זוכר את ההסטוריה של הטאב ואאל"ט גם תכני טפסים.

    plain text links _מאוד_ שימושי – כשמישהו כותב כתובת ולא הופך אותה לקישור, מסמנים אותה ובתפריט קליק ימני אפשר לפתוח אותה בטאב חדש.

    זיו, לפיתוח אני ממש ממליצה להשתמש ב colorzilla וב JSView – הם כלים מצוינים למטרות האלו.

    אהבתי

כתיבת תגובה