תכני טלויזיה ברשת

צביקה בשור כותב בבלוג החדש שלו בבלוגס, על האתגרים של העברת תוכן טלוויזיה לרשת. הוא מונה מיעוט אייטמים, חומר שלא עובר טוב לרשת, והעדר חדשות.
ההשקפה שלי על העניין אחרת, למרות שאני מסכים עם צביקה שמדובר באתגר גדול:
האתגר של שחקן טלוויזיה ברשת הוא להיות יעד, אבל הפתרון הוא לא להיות אתר בית. יותר מזה – לפעמים אפילו האתר שלך עצמו לא צריך להיות יעד, התכנים שלך הם אלה שצריכים להיות היעד.

ליוזרים יש הרבה צרכים, והם משיגים אותם בדרכים שונות, לא רק דרך פורטלים.
זה נכון שבישראל הכוח של הפורטלים עדין נשמר, בגלל שזה שוק קטן וריכוזי, וכנראה לא נגיע בקרוב לרמת הביזור של צריכת התוכן שמאפיינת שווקים בחו"ל.
אני לדוגמה – זה שאין באתר של קשת חדשות, לא משנה את העובדה שאני מקבל לאימייל את מילון הרומנית של ארץ נהדרת ונכנס לאתר שלהם. אני מעריך שיותר אנשים גילו את האתר של ארץ נהדרת דרך לינק שהם קבלו, מאשר דרך כתבה או באנר. (אוקיי, אולי לא יותר – אבל להערכתי לפחות באותה מידה, חבל שאי אפשר לגרום לאנשים שם לחשוף נתונים).
האזכור של ארץ נהדרת מראה גם שיש בעצם תכני טלוויזיה לא מעטים שעוברים לאינטרנט מצוין. כמה מהויראלים הכי מצליחים בשנתיים האחרונות באו מהטלוויזיה, האינטרנט בשנתיים האחרונות צופים לדיילי שואו יותר מכל ערוץ פרסום אחר – הם בעצמם אומרים את זה. הראיון של סטיוארט בקרוספייר, והשיר של SNL נצפו יותר ברשת מאשר בטלוויזיה, ויותר מכמה מהאייטמים החדשותיים החשובים ביותר השנה, ברשת או בטלוויזיה.
הפורטלים צריכים את שחקני הטלוויזיה כמו שהם צריכים אותם – כי היוזרים מתים על תכני הוידאו, ואין להם יכולת להתחיל לייצר תכנים כאלה בעצמם בצורה יעילה.

הערת שוליים: ברמה העולמית, אני חושב השחקן שממנו כדאי ללמוד, לדעתי, זה ה-BBC, שיוצרים שילובים מעניינים עם כל תכנית, תוך שימוש בדברים שהאינטרנט עושה יותר טוב. נכון – יש להם גם חדשות, אבל חלק גדול מהאתרים שלהם הם יעדים בפני עצמם. הם גם עושים בימים אלה נסיונות די חלוציים בלתת תכנים להורדה חופשית, ולא רק בהזרמה.

מאת: Uri Baruchin

Uri is an international creative strategist based in London, working as Head of Strategy for global design and branding consultancy The Partners. He lectures at the London College of Communications' MA in Graphic Branding and Identity, mentors in a variety of programmes and writes about marketing and culture.

תגובה אחת על ״תכני טלויזיה ברשת״

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s